Majs i Texas är för värdefullt för att mistas i vinden....

Jaaaa...då börjar vi då! Det blev inte riktigt som du tänkte Ludvig S, det blev nämligen så att det är SnyggA och jag som bloggar här...vi får se hur det går då.

Heeööeeeej på dig som läser detta! Nu är det så att Ludvig S försöker få mig att börja blogga och Anders var ändå här så då tänkte vi att ah då kan vi ju ändå ha en gemensam  blogg så kanske vi kan upprätthålla skrivandet ett litet tag iaf (världens längsta mening utan några som helst skiljetecken (som iofs(fint ord)borde ha funnits där(men som nu alltså inte fanns där(av nån obeskrivlig anledning))))  
jaaa...

Ja iaf så Ludvig S, som också har en fin blogg, kalls ibland för Juden, Judeludde m.m. Det är inte så att vi är rasistiska eller så....vi är snarare T9istiska. Du fattar säkert ingenting...om du nu inte heter Ludvig S.....men det var ungefär såhär tror jag: Jag satt och skulle skicka sms till Ludvig S och då skrev jag nog nåt som såg ut ungefär såhär: "Öeeeeej (och så tryckte jag på knapparna 5 8 3 3, i den ordningen, och då fick jag fram ordet) Jude. Majsen har mognat i Texas och vi måste åka dit genast...karl-erik mår nämligen inte så bra!". Egentligen så var det ju då tänkt att jag skulle skriva Ludde (5 8 3 3 3) men jag måste ha missat en knapp... Det blev iaf jude och efter det så kallar jag honom det med jämna mellanrum. 

Ja nu är det så att jag har lovat Ludvig S att jag ska nämna honom 7 gånger i första inlägget. Så varsågod Ludvig S här är alla dina 7 gånger :)

NU! tar Anders över fuck the (sjö)vett.

Tjeeena fa½n! (½ betyder ett väldigt kort a) SnyggA här! Ni som nu har orkat läsa ända ner hit kan få ta del av min dag... Som vanligt började min dag med en vääldigt lång snooze (från 07:00.22 till 07:50:23 (som betyder en språngmarch till skolan (eftersom det alltid tar minst tio minuter att se till att vingarna sitter som de ska (och som vanligt tog det tio minuter extra när jag inte hittade vingarna (och vi började 08:25 den dagen (idag)))))). Efter det hade jag då 14 minuter och 37 sekunder kvar innan skolan började.... Då passade jag på att gäspa (när jag nu hade tid (eftersom vingarna var ur världen)). Efter gäspningen hade jag 7 minuter och 21 sekunder kvar... Men helt plötsligt kom jag på att jag hade legat med en skunk dagen innan och stängde då snabbt munnen...
Plötsligt ser jag syrran komma gåendes i bestämd riktning mot badrummet. Jag fick panik och slängde mig mot min mobil (som av någon anledning låg under mattan bakom TV:n) och i luften ser jag, TV:n är i vägen. Men det var lätt fixat... Jag bara stoppade tiden och ställde mig bredvid TV:n istället och så fortsatte jag tiden. Av ren förfäran såg jag en distingt doft av axe försvinna in i TV:n men det var inget jag kunde göra för att hindra det. Jag gjorde salut, tog farväl och begravde TV:n i farstun. Sedan kom jag på att det var bråttom mot badrummet (innan kära systen min skulle lägga upp en femårsplan om hur hon skulle sminka sig idag). Jag aggerade fort av ren instingt och satte på slow motion- musik. I ögonvrån såg jag hur den elaka häxan (systern min) började gå väldigt långsamt. Sekunden efter var hon framme vid badrummet... (FAIL) Vid 5 minuter och 13 sekunder kvar slog jag på dörren (det gjorde ont) och testade sedan handtaget i uppåtgående rikning. Men tyvärr rörde sig inte dörren det minsta. Jag tänkte "Det var väl inte hela världen" och just i den stunden tog hon kaffepaus i sin femårsplanering.
Nu var det bara jag och badrummet kvar och vi bestämde oss för att gå ut och spela fotboll. Men olyckligt nog var det någon som hade murat in badrumet i väggen så vi spelade lite fia med knuff istället. Tyvärr visade det sig att badrummet hade varit världsmästare i fia med knuff så det räckte med ett slag av honom för att han skulle vinna.
Jag tog mitt parasoll och gick ut i regnet men när jag kom till skolan visade det sig att jag hade tagit med mig ett parasoll. Jag fick då vända tillbaka igen och hämta min nyckelharpa. Jag kom till skolan igen men helt plötsligt såg jag att jag hade en nyckelharpa i handen, så jag gick tillbaka, men så upptäckte jag, jag är ju redan hemma, jag gick aldrig till skolan. Nu var jag 15 minuter försenad. Det tog några gånger till innan jag till slut hittade mitt paraply. Men när jag äntligen kom fram till skolan kunde jag konstatera att det aldrig hade regnat idag. Så jag gick tillbaka igen och lämnade paraplyet hemma. Till slut var jag i skolan igen med besked och kunde äntligen gå till lektionen. Jag kom perfekt i tid.
Sedan har jag en liten minneslucka från ungefär 08:25 - 15:35, detta på grund av sömn. Men sedan var jag nyvaken igen, tyvärr var skolan slut då, men jag fick mig en redig potatismoslösning rätt i ansiktet. 


Dagens färg är..........: dudududududuuuuuu...
 

grön! 

Ööh... hejdå!!

Kommentarer
Postat av: jaan björkluund

Distinkt
agerade instinkt

språkpolisen ser allt straffet blir 8 piskrapp

2008-05-17 @ 22:58:13
Postat av: Knar

jaan björkluund: Jaså vi har en liten politiker bland oss som springer runt och commentar här! Ditt namn är säkert Jaan Baanaan och du bor i Siljan!!!!! (Alltså är du en fisk!)

2008-05-18 @ 22:13:41
URL: http://knar.blogg.se
Postat av: the wicked witch

Jadu, språkpolisen, sedan när stavas björkluund med två u?

2008-05-22 @ 16:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0