Tjock-Börje

I dag har varit en mycket rogivande dag må jag då säga som den makaron jag är!

Dagen började med att jag gick upp, sen hände massa annat. Slutligen, efter typ 8 timmars hård skolgång, kom Anderspöjken och jag hem till mig. Vi skulle översätta värsta franskan och lyckades fenomenalt bra, med små hjälpmedel från okända källor :)
När vi kom hem till mig var i alla fall jag grymtokovichungrig och slängde genast ner deux sandwich i brödrostaren. 3 min senare sa det *Svish* och mackorna flög upp.
Jag frågade Anders: "Ska du ha en macka??"
"Nej jag hungerstrejkar ju!"
"aah jusste! glömde det för ett tag" (Mer om hungerstrejken i ett inlägg av den andre kisen!)
Mina mackor förvandlades till riktiga godsaker med lite skinka, tomat och gurka på. Sen stod jag och suktade Anders ett tag, det var trevligt.
Han stod emot.
Efter ytterliggare lite frestelser så lyckades vi hamna hos ÄÄnders. När dörren till hans hus öppnades kom en ljuvlig doft av nybakat in i våra fräna näsor. Anders drogs ihop i någon sorts krampaktigt åh-jag är-så-hungrig-att-jag-skulle-kunna-äta-brysselkål-ställning. Vi gick in, efter cirka 5 minuter var hungerstrejken bruten. han tog en ganska (för läget) försiktig bit kladdkaka (??). Sedan intogs ungefär 3 större frallor i ett rasande tempo. Osten var däremot lite för stark för Knar-Anders som var tvungen att riva sönder den i småbitar och lägga på frallan. :)
Nu kommer vi till dagens spännande moment.
Det var nämligen så att någon gång imorse hade det börjat växa fram en liten finne på Äänders näsa, ju längre dagen förflöt desto större blev finnen. När Anders satt och åt sin fralla kom hans storasyster Liv fram. Finnen hade nu blivit så pass stor att den kunde ses från 45 graders vinkel där Liv kom gående. Därefter utbröt ett: "Åh får jag klämma din finne :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D"(Det blev också nån sorts glädjedans när orden yppades från henne) . Anders fick kämpa i tiotals minuter för att bekämpa hotet från hans storasyster om att spränga den nya familjemedlemen. Anders kämpade tappert med en macka i andra handen och lyckades lyckligtvis undgå hotet med nöd och näppe. Nya familjemedlemen Tjock-Börje lyckades alltså överleva och lever nog just i denna stund som jag skriver detta.

Det var ett spektakel som hette duga som utspelade sig i dag alltså. Men nu tror jag minsann det är dags att gå och lägga sig. 

Vi får se om Tjock-Börje lyckas överleva morgondagen. Jag håller tummarna för honom!!

Dagens färg är: grön. 

Kommentarer
Postat av: JudeTomten

Haha, pajas :p

2008-06-03 @ 19:57:15
URL: http://gravity.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0