Tjock- börje är död!!

Det är med stor sorg jag (SnyggA) måste säga att Tjock- börje är död! Som tur var var det inte den elaka häxan jag bor med som mördade honom utan det var en hård kudde som kom från ingenstans och mosade honom. Han var en trogen vän i sina 24 timmar vid livet. Tjock- börje höll hårt fast vid sina (sin) kompisar och det är så jag och vi kommer minnas honom. Ända till sin död  var han den modigaste kompis jag haft. Han försökte alltid skydda mig när ett slag dök upp från ingenstans, bara mot ansiktet dock!
Men nu tycker jag vi glömmer börje och hans stordåd en gång för alla, annars kommer mitt skrivbord aldrig bli torrt!
Nytt ämne! Min såkallade matstrejkning! Anledningen till att jag matstrejkade var inte för att skydda någon utrotningshotad art eller växt utan det var för en mycket ädlare sak. I sinom tid ska det avslöjas. Men i alla fall! Vanligtvis hade en hungerstrejk varit hyfsat enkel för mig (jag är ju SnyggA) men just den här dagen var jag tvungen att springa för livet från min beloved syster när hon skulle se till börje. Det tog på krafterna och maten som för tillfället låg och osade borta på bordet kunde inte hjälpa mig! Det betydde att jag gick hungrig till skolan redan innan jag vaknat ordentligt.
När jag kom till skolan hörde jag inte vad lärarna mina sa för allt oljud som magen försökte distrahera mig med. Det gjorde att jag blev utslängd (alla trodde det var operamusik från mobilen min). Men dagen i skolan kom till slut till enda och jag rusade snabbt mot jacobs hemskullikusiga hem! :O När jag kom fram tog jacob fram två fina bröd av fiinaste kvalitet, av finaste material och som ger fiinaste smaken i gommen. Jag tackade demonstrativt "NEJ FÖR FAAN"! när han nästan stoppade upp dom i näsan på mig och kastade dom i brödrosten. Två minuter senare ligger det två skivor himmel framför mig på bordet. Jacob började skära upp gurka och la upp TRE skivor skinka på varsitt bröd. Jag stog inte ut! Jag sprang upp på övervåningen och gjorde lite joga... det hjälpte tills jacob kom upp och tappade ett bröd i trappan. Men jag klarade mig i alla fall en/ två timmar hos jacob. Efter det drog vi hem till my place där jag tänkt bjuda på kaffe men när vi öppnade dörren flög jag bak tjugo meter av doften som kom innifrån. Nån idiot hade bestämt sig för att baka kladdkaka på just den här dagen!! Jag klarade inte mer! Min mage dansade tango och sjöng andrea bocelli- låtar. Jag var tvungen att ta en bit kaka. Efter den enormt smakliga biten var det ingen idé att fortsätta med förbudet när jag redan brutit mot det så jag åt TRE STORA mackor som jacob beskrev så bra!
Nu orkar jag inte skriva mer för jag är bajsnödig! Tuddels!

Dagens färg är: Bl... nej GRÖN!

Kommentarer
Postat av: the wicked witch of the North

FAAAN, ÅH NEJ HAN ÄR DÖD =(

Jag som ville klämma honom! Han var så fin och vit och frestande!

2008-06-04 @ 00:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0