Mycket pengarna :)

Precis klar med naturkunskapen :) Fint, som man säger när det är fint väder ute. Tack vare mitt naturkunskapsarbete så kan jag nu en hel del mer om: jätteräkor, korallrev, mangroveskog och skillnaden i att odla ris och räkor. Inte dålig för en kis som jag! I alla fallet, ät inte jätteräkor, scampis eller vafan ni nu vill kalla dem! De är ofattbart omiljövänliga och har ofta blivit utsatta för massa antibiotika när de föddes upp. Jätte (mellanrum) konstiga människor som odlar och tjänar pengar på det. Men ät dem inte och sprid budskapet!

Vidare så är det lov snart och jag är fett taggad på det och på Sälen. Enligt bekanta källor så är även Kasslern taggad på det :)
 
Idag har några inte helt vanliga saker hänt:  
- Jag åt imorse en lussebulle istället för en macka till frukost (inte det enda jag åt, men fortfarande)
- Jag hann med bussen 8)
- Hanna var sjuk och närvarade icke i skolan
- Skolkatalogen hade anlänt till expeditionen och biblioteket (typ bara 3 månader sen vi tog kort nu ju, snabbt jobbat :))
- En lite busig snubbe i USA har fifflat undan upp mot 50 miljarder dollar :) (inte alls mycket pengar)

Häftig dag höhö :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0